Trudno ci wyobrazić sobie męski wieczór, lub wypad do klubu bez kufla piwa czy ulubionego drinka? Wcale nas to nie dziwi. Co jednak zrobić, by od tego typu uciech zbytnio nie przybrać na wadze?

„Mięsień piwny” to postrach każdego mężczyzny. To fakt – alkohol ma dużo kalorii, a dodatkowo pobudza apetyt. Nie trzeba jednak z niego rezygnować. Wystarczy świadomość i odrobina samozaparcia, by mimo alkoholowych grzeszków cieszyć się płaskim i umięśnionym brzuchem.

Zapotrzebowanie kaloryczne mężczyzn

To czy tyjemy, czy pozostajemy przy zdrowej sylwetce zależy głównie od tego ile kalorii zjadamy i wypijamy w ciągu dnia. Jeśli przekraczamy zalecaną dawkę odkłada się ona w postaci tłuszczu na naszym ciele. Ile kalorii dziennie muszą przyjmować mężczyźni? Wszystko zależy od pracy i trybu życia. Faceci w przedziale wiekowym od 21 do 64 lat powinni zjadać:

  • wykonujący lekką pracę – 2400 do 2600 kcal na dobę
  • wykonujący umiarkowanie ciężką pracę – 2800 do 3200 kcal
  • wykonujący ciężką pracę – 3500 do 4000 kcal.

Przeliczając średnią dawkę kaloryczną mężczyzny mającego siedzący tryb życia można łatwo obliczyć, że w ciągu doby mógłby wypić maksymalnie 13 puszek piwa (0,5 litra ma około 200 kcal) nic przy tym nie jedząc. Chyba już wiadomo skąd panowie kochający złoty trunek, a dodatkowo wielbiący się w obiadach ze smażonym kotletem i frytkami (w sumie około 1000 kcal) hodują sobie kolegę w postaci dużego brzucha?

Piwo

Uznawane za najbardziej kaloryczny trunek. To mit! Co prawda piwo pobudza apetyt, ale nie jest aż tak kaloryczne.

  • piwo jasne ma około 115 kcal w 0,5 l
  • piwo jasne mocne to około 150 kcal w 0,5 l
  • piwo klasyczne to 200 kcal w puszce.

Wino

Im mniej słodkie, tym mniej kaloryczne jest wino. Lepiej też wybierać białe niż czerwone, chociaż różnica w dawce energetycznej jest tu niewielka.

  • wino grzane z korzeniami (250 ml) 190 kcal
  • wino białe półsłodkie (125 ml) 115 kcal
  • wino białe półwytrawne (125 ml) 98 kcal
  • wino białe wytrawne (125 ml) 92 kcal
  • wino czerwone półsłodkie (125 ml) 120 kcal
  • wino czerwone słodkie (125 ml) 133 kcal
  • wino czerwone wytrawne (125 ml) 95 kcal

Mocne trunki

Im mocniejszy alkohol, tym większa jego dawka kaloryczna nawet w małej ilości.

  • wódka (50 ml) 96 kcal
  • dżin (50 ml) 110 kcal
  • rum (50 ml) 96 kcal
  • whisky (50 ml) 105 kcal
  • tequila (50 ml) 97 kcal

Drinki

To największa kaloryczna pułapka wśród alkoholi. Drinki są kolorowe i najczęściej słodkie przez co też kaloryczne i tuczące.

  • Krwawa Mary 211 kcal
  • Margarita 170 kcal
  • Martini 178 kcal
  • Mojito 170 kcal
  • Sangria 167 kcal
  • Dżin z tonikiem 120 kcal

Jak pić alkohol, żeby nie utyć?

Po pierwsze staraj się nie popijać np. wódki słodkimi sokami. Stawiaj na wodę z cytryną lub colę light. Jeśli pijesz piwo na pewno nie dodawaj do niego słodkich soków. Ważne jest też, aby w dniu picia alkoholu wieczorem, rano i w południe zrezygnować z tłustych i kalorycznych posiłków.

No comments yet.

Have something to say?